Kozmetik Ürünlerin Son Kullanma Tarihi


Bugün makyaj malzemelerimi düzenlerken çok uzun zamandır dolapta duran ürünleri fark ettim .Ufak bir araştırma sonunda malzemelerimizin raf ömrünü öğrenmek için açılmış bir site olduğunu bulum.Siteyi açıklamadan önce bazı harfler ve rakamlardan oluşan 6M , 12M ,18M nin raf ömrünü belirttiğini biliyorduk şimdi bunların bulunmadığı durumlarda raf ömürleri ne kadar nasıl öğreneceğimizi açıklayacağım. Yani parfümlerin,cilt bakım ürünlerin, kozmetik ürünlerin hepsinin son kullanma tarihini artık öğrenebiliriz.

Gelelim ürünlerin son kullanma tarihlerini nasıl öğreneceğimize;


1) checkcosmetic.net sitesine giriyoruz.Karşımıza resimdeki ekran çıkıyor.





2)Kontrol etmek istediğimiz ürünümüzün markasını, sol kısımda yer alan markalar içerisinden seçiyoruz.Sonrasında hemen altında yer alan "enter code" yazan yere kodumuzu yazıyoruz ve ''calculate'' ye yani hesaplaya tıklıyoruz. Size üretim tarihini ve ne kadar süresi kaldığını gösteriyor.Sizlere adımları gösterdim resim üzerinde daha anlaşılır olabilmek adına .Hadi deneyelim bakalım.






Örneğin ben yeni gelen avon rujumun tarihine baktım...

3 Mart 2014 tarihinde üretilmiş ve raf ömrü 36 ay olduğundan yani kalan 23 ayım var . 23 ay sonra son kullanma tarihi doluyor.



Bence birçok ürün için önemli bir durum bu ve benim gibi ne zaman aldığınızı unutuyorsanız bu site işinize yarayabilir .Ben bu siteyi çok faydalı buldum ve paylaşmak istedim umarım sizinde hoşunuza gider !



Madamoje

Merhabalar ben Ayşe :) Uzun zamandır sizlerle tarafsız bir şekilde kendi yorumlarımı paylaşıyorum bu sitedeki tüm bilgiler benim düşüncelerimi yansıtıyor. Sizlerde benimle görüşlerinizi yorum olarak belirtebilirsiniz ve bana destek olmak isterseniz sayfadaki reklamlara tıklayabilirsiniz :)

4 yorum:

  1. Çook güzelmiş böyle sitenin olmasi. Hiç görmemiştim. Çoook faydalı oldi.u. teşekkürler. Bende bloguma beklerim bu arada. Yasamnotlari20.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim tatlım hemen ziyaret ediyorum :) Sizde blogumu takip ederseniz çok mutlu olurum :)

      Sil
  2. Çok faydalı olmuş gerçekten. Geçende bir makyaj bloğunda 2 yıl önceki fondoteni kullandığını dökülüyordu. Şaşırdım o kadar kullanılır mı ki. İnsanlara yanlış bilgi mi veriliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef ama bunlara bizim dikkat etmemiz gerçekten çok önemli...

      Sil